dilluns, 19 de maig del 2008

Entre associacions i seminaris





Dissabte ja no record massa bé que vaig fer fins s’horabaixa que, desprès de dinar de llom arrebossat amb patata fregida (primera vegada que pel-tall-fregesc patata a Cerdanyola), vaig agafar bus i vaig partir cap a sa capital, lloc on vaig agafar metro, anava amb na Marga ara que hi pens, per arribar a Plaça Espanya on, a la seu de la DT de la ONCE se celebrava assemblea de renovació de JUP, essent aquesta la meva primera assistència a un acte d’aquests.
Vaig trobar que hi havia molta gent, més de quaranta persones vam votar a la única llista oberta i els únics cinc candidats en llista tancada que s’havien presentat però... tràmits de política. Sa putada va ser que, com que dilluns tenia (ja he tengut) dos seminaris essent un de política espanyola i l’altre de ciència política, vaig quedar-me al pica-pica però vaig haver de partir molt prest i no vaig poder quedar a sa festa posterior, però s’obligació és s’obligació. Més que res també era que em feia mandra haver de tornar amb el bus nocturn. En aquest sentit, vaig conèixer un jove de Cerdanyola que me va dir que un bus nocturn passava per Serra Parera i que, encara que no tenia parada oficial, si te veia amb el bastó t’hi deixava. I sinó, sempre queda el taxi des de Fontetes.
Posteriorment vaig agafar el metro i no me va agradar, va ser d’aquelles vegades en que vas tant i tant estret. I és que varem començar malament a Espanya on jo no havia vist mai tanta gent dins l’estació esperant el metro amb destinació Fondo, però això va anat empitjorant a mesura que avançaven les parades i, on per un que baixava (si podia) en pujaven sis. Això va ser així fins a Catalunya, on el vagó es va quasi buidar per, immediatament, tornar-se a omplir fins unes quantes parades.
Quan vaig arribar al pis, no vaig estudiar massa.
Ahir diumenge al mati vaig, principalment, dormir i a la tarda vaig partir altre vegada cap a Barcelona per tal de parlar, en cimera extraordinària, del futur de l’ADUAB. Hi vaig anar amb renfe i a l’estació de Sant Andreu el tren, quan es sentia el pip-pip-pip característic, aquest es va interrompre i es van apagar tots els llums del convoi. Passant uns instants es varen encendre i es tancaren les portes. Un petit ensurt.
I res, de la reunió es podria treure la conclusió de que. als dos únics que volem seguir, se’ns dona de plaç fins dia 15 del pròxim per tal de reclutar voluntàries i voluntaris per l’ADUAB. Algú s’hi apunta??? (Va enserio)
Sinó ho aconseguim, s’aposta per un tancament parcial. Tampoc serà un drama, serà per associacions! (Jo estic en tramits per apuntar-me a una altre -de roig i verda- de la que ja vos parlaré, si escau)
Per cert, el Mallorca (al que vaig escoltar quan tornava en bus) anava bé però el Racing, justament, havia de marcar. Que hi farem, torres més altes han caigudes... Ara mos tocarà, d’alguna manera, disculpar-nos amb l’aragonès Sergio per la devallada del seu (segon) equip. Un apunt, l’afició mallorquinista sempre tant bona gent, al final del partit (ja el tercer no el varen celebrar) varen cantar “Zaragoza, zaragoza”.
I res, com que durant el finde no n’havia fotut ni brot, vaig quedar-me llegit Política Espanyola i Ciència Política. Afortunadament, me varen passar ses preguntes d’una cosa.
Vaig anar a dormir a les dues i mitja passades i, instintivament (encara estic cercant un motiu raonable) quan ha sonat el despertador l’he aturat però quan m’he adonat he vist que eren les 8:30 (tenint jo el seminari a les 9). M’he posat camiseta, sabates i texans, he agafat un paquet de galetes i he partit pitant cap al campus. Encara que m’he cansat, he arribat més d’hora que molts dels meus companys, per tant, potser m’hauria de permetre dormir un poquet més cada dematí.
Academicament, el seminari de ciència política (que no duia massa bé) ha anat potable i el de espanyola, que si que havia mirat (bastant) més crec que també encara que ja ho veurem.
He dinat de ciurons i poca cosa més.
Perdonau per la poca elegància del redactat però volia comentar un grapat de coses i no tenc massa temps. Potser hauria de dir allò de que ara començaré a escriure poc per lo dels exàmens. Total, si ho dic, me pegarà per escriure més de lo normal...

P.S.: Per cert, que en farem de la lleugera pujada dels impostos per part de l'Excelentissim Equipp de desgovern municipal?

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Dissabte vaig donar una ullada molt damunt damunt per posar-me al corrent, però anava malament de temps i no te vaig deixar cap comentari.
Ara he lleigit lo de avui i veig que aquest cap de setmana ha estat un poc mogudet...
Lo que dius al final de tot, me semble haver-ho lleigit altres vegades... és possible???
Ara be no crec que ho hagis arribat a dur a terme en massa ocasions.
Au va!! estudia un poquet que ja se pot dir que tires ses darreres cosses.

Anònim ha dit...

XD Como se siente uno al integrarse en la masa del Partido? Se siente bien ¿eh? el poder... sentirse uno más de la horda de trepas y lamec... participando en la tiranía disfrazada... :P
Yo me apunto a eso que dices. de que va la movida (solo me quedé con lo de tancada)?

Joan M. Roig ha dit...

Lo d'es final de tot? a ke te refereixes, a lo de s'ajuntament, catalina? Si es per això ara ho deia perquè tenc entés que avui hi havia plenaria extraordinària per tractar el tema però, de fet, un altre dia, en parlaré en més profunditat. Si és per lo d'escriure poc... (jejeje) és possible.
En cuanto al segundo comentario, ejem ejem javi, he de decirte, querido camarada, que me sentí bastante bien aunque no me considero yo lameculos ni trepa. En la once funcionan las cosas de otra manera y si JUP es el único partido suficientemente organzado (con sección de juventudes y tal) hay que conocer la casa desde dentro. Que quieres, que con escasos 18 y sin tener ni idea de política-once cree un partido o, lo que es lo mismo, vaya a los grupúsculos no-up?
Por otra parte, considero que la posición que desde este blog (y desde todas partes) he mostrado contra el bipartidismo viciado de esta Tercera Restauración o Democracia Franquista, no atiende a lamer el culo al poder.
Dejame estar en el partido del poder en algún sitio, hombre!

Anònim ha dit...

Un parell de comentaris, que avui estic una mica criticona.
Serraparera crec que s'escriu així com ho acab de fer, segur que és seguit, però no acab de tenir clares ses as i es.
Joan, t'ho dic seriament, t'estas convertint... he quedat com a assustada del teu text català de Catalunya.
I lo darrer que volia dir és que no t'acab d'aconsellar el tema de dormir una mica més perquè després acabaràs com jo que arrib 5 minuts tard.

Joan M. Roig ha dit...

jejeje
Miquela, anem a críticar, que avui faig rèpliques.
Si per convertir-me vols dir deixar de banda críteris catalanofòbics i gonellistes, a més d'intentar evitar barbarismes, potser si que m'han convertit. Per altra banda te diré que paraules com "s'horabaixa", "tenir" o qualsevol verb en primera persona amb desinència no corresponen precisament a català de Catalunya.
Per altra banda, tens tota sa raó en que m'en hauria d'anar a dormir mooolt més d'hora així com amb el nom del barri, cosa que miraré qualque dia.

Anònim ha dit...

vaig quedar-me--> vaig quedar
em feia mandra --> me feia peresa o versa
a la tarda --> s'horabaixa
parlar-->xerrar
quan m’he adonat--> me n'he donat conta
texans--> "vaqueros"
galetes--> galletes
he arribat més d’hora--> he arribat més prest
un grapat de coses--> un caramull de coses
Sa veritat és que amb so repàs que acab de fer, no he trobat tantes coses i, sa majoria de ses que he trobades estan aquí, però crec que lo que m'ha fet fer s'impresió que hi havia + coses és que has utilitzat molt sa forma correcte dels articles, en lloc d'emplear el dialectal article salat, que no està acceptat al català estàndard.
Totes ses altres "correccions-alternatives" que he posat adalt estan totes acceptades, excepte els vaqueros.
Per cert, lo del dormir no ho has entès, lo que deia era que no t'acab d'aconsellar el fet d'aixecar-te una mica més tard, no deia res dels vespres.

Bernat Picornell Grenzner ha dit...

Mira el darrer post meu, ho trbo vergonyós!

En una altra ocació ja et kdaras al festa! jejeje (pq vegis k tmb llegeixo el teu blog!:P)

Anònim ha dit...

Lo del final me referia concretament a això d'escriure mes poc,en lo referent a l'ajuntament te de dir que vaig assistir al començament de la sessió de dilluns, aviat me vaig cansar i m'en vaig anar.

Anònim ha dit...

Bon plat de cigrons!