divendres, 23 de maig del 2008

S'acosten...

A l'instant s'acabaran ses classes... i començaran els examens. Ja me començ a estressar de sentir a dir a sa gent coses tìpiques com "jo m'estudiaré això", "jo me centraré en aquesta"o "jo abandonaré aquella", però sa que potser més m'inquieta és aquella que diu "jo m'estudii això" o molt pitjor encara "jo ja m'he estudiat això". Això, com vos dic, m'inquieta de mala manera tenint en compte que jo encara no he ni començar a planificar-me per on he de començar a estudiar i, certament, s'examen que me preocupa a hores d'ara és, apart del d'economia política (que és d'aqui una setmana justa), la meva estimadíssima recuperació de Fonaments Matemàtics i Estadístics, de la qual guard uns records... Bé, uns records. Apart de que no he tornat a obrir els apunts en cap moment i, essent sa darrera (dia 3 de juliol que ara pareix enfooora, però no ho és tant) i el temps que li destini serà el que va del darrer examen de juny al juliol. Però bé.
Avui hem fet amb el grup de pràctiques una presentació del que serà el nostre treball de Immigració i Integració. A jo no m'agrada massa, que diguem, parlar en públic però sort de que en Bernat ha dit sa majoria de coses. En relació a això, a jo m'ha tocat fer l'apartat de llengua, per parlar del català com a vehicle d'integració de les persones nouvingudes. Si teniu cap suggeriment no dubteu en comunicar-ho.
En aquests cinc dies que queden de classes ens haurem de despedir dels sociòlegs ja que, no se si ho he comentat mai, el primer curs és comú a segon ens separen i, tot i que la majoria de la classe fa Polítiques, no és tothom. A més, amb lo que m'ha agradat Carrasquerologia!
Conten que ahir va ser la Festa Major de la Vila i, al mateix temps, La Petum de Berga (o una cosa així). Ahir també, va venir el Sr. coordinador de la titulació per parlar-nos dels nous plans d'estudis.
El titular podria ben bé ser aquell de Spain is different, dic això, ademés molt convençut, ja que en teoria el que es pretenia era armonitzar els estudis amb Europa. Doncs bé, ja no serem llicenciats sinó graduats però no per això passarem a estudiar tres anys sinó que el Govern Central ha decidit que aqui son quatre. Y punto en boca.
Desprès si volem, i si podem, podem fer un màster que només serà d'un any de duració. Lo curiós és que si venen europeus (la carrera dels quals dura només 3 anys) hauran de fer un segon any de master que serà, de fet, el quart de carrera nostra. Que vos pareix?
El Coordinador va insistir molt en que "no ens hem de preocupar tant de tot això" (des de la seva posició deu ser bo de dir). També digué que la carrera, d'alguna manera, es condensarà eliminant àrees com les Pràctiques Instrumentals o reduint Història a un quatrimestre (Locos tots). També, i aquest fet me preocupa, posaran més classes en anglés.
Per cert, a les 17:30 vaig a una trobada amb uns danesos a la ONCE on hauré de practise my english very well fandango.
I'll lost the bus! Bye Bye Darling
P.S.: Demà Eurovisió -sense Andorra-, apostes?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Sobre el que dius que dimecres hi havia un colapse a la linea del Vallès, no se si hi deu tenir res a veure però ahir TV3 va donar explicacions sobre un choque de trens, ho vares veure?
I això que dius sobre sa teva carrera, que passa? no som europeus? Supòs que voltros no hi poreu fer res, però hi ha molt per discutir-hi.
Au!! que ja entres dins sa recta final i se tracta de dur s'acelerador a tope, ara be, sense contrapassar es limit de seguretat!!!

Anònim ha dit...

Bueno, d'examens val més no xerrar-ne, que a jo me toquen 3 per setmana (excepte una, que només en faré 2 perquè s'altre el me deixaré per setembre).
Però és que lo pitjor, a part dels examens, són tots els treballs que s'han d'entregar antes i que, de segons quina assignatura, no te pengen s'enunciat fins una setmana antes d'haver d'entregar-lo. Una vergonya! D'aquí a lo que me queda de curs he d'entregar 7 treballs (si no cont malament), per tornar-se locos (i adamunt, lo que queda de temps lo seu és aprofitar-lo per estudiar).
Xerrant dels graduats aquests, sa veritat és que no hi estic gens d'acord,sobretot perquè després els màsters són carissims. Lo únic que me pareix bé és lo de ses classes en anglès.
I xerrant d'anglès, sabeu què costa la matrícula per fer un curs d'anglès a sa UAB, on te donen 8 crèdits de lliure elecció???? Preparau-vos per quedar amb sos pels drets! Més de 700€!!!!! Que ve a ser la mitat de sa matrícula d'un curs de sa carrera! És a dir, que si l'any que ve m'apunt a anglès i no me donen beca, me tocarà pagar uns 2200€ domés de matrícules, sense contar material escolar, llibres (que a anglès t'has de comprar el teu llibre d'exercicis estil escola/institut).
Bueno, res, que avui estic una mica reivindicativa...
Joan, tranquilitza't i, sobretot, pensa amb els examens de juny, el de juliol ja hi pensaràs quan toqui, que val més aprovar tot lo del 2n quatrimestre que suspendre coses pensant en fonaments.
Ah! I Catalina, lo del colapse de dimecres sí que va ser per això dels trens, se'n va montar una de ben grossa...
Que vagi bé!

Anònim ha dit...

Això de "Jo ja m´he estudiat això o allò" deu fer una ràbia!...