dissabte, 15 d’agost del 2009

Reflexions sobre el Palmarena

TRACTE INHUMA ALS IMPLICATS EN EL PALMARENA?
Extret del bloc d'en Grosske
Va el PP remogut demanant una investigació sobre el tracte "inhumà" als detinguts pel Palmarena.
El Sindicat de la Policia Nacional primer va criticar aquest tracte inhumà i ara critica una instrucció del Delegat del Govern (que no va ser obeïda) en el sentit que les detencions es fecin amb la màxima discreció poerquè diu que aquesta instrucció era il.legal (en què quedam?)
Com que no m'agrada donar la impressió que no vull opinar sobre un tema delicat, diré molt breument el següent:
1.- Qui va fer "volar" 50 milions d'euros dels nostres impost no va ser en Ramon Socias, delegat del govern, sinó una concorxa on hi participaren els detinguts del Palmarena i algunes persones més
2.- 50 milions d'euros són 20 vegades el que destina durant un any la regidoria de benestar social de l'Ajuntament de Palma a ajudes d'emergència per a famílies amb dificultats. 20 vegades!... Això em sembla prou inhumà
3.- Em podeu creure si dic que em sap molt de greu el patiment personal dels delinqüents i dels presumptes delinqüents (som dels que creuen molt en aquella dita segons la qual cal odiar el delicte però compatir el delinqüent) però em sembla impresentable que polítics en llibertat sota fiança no tenguin la decència de complir el codi ètic del seu propi partit i apartar-se de la politica fins que el seu cas s'hagi aclarit.
4.- La policia ha de tenir protocols clars i aplicar-los però tant en aquest cas com com en d'altres: molt alerta, per tant, amb acabar fent un protocol policial aposta per a polítics acusats de corrupció
5.- I darrera. El que m'ha impresionat molt de tot això és que el Sr. Duran digués que els llits de comissaria estaven compixats. Si això és així és imprescindible que, per la dignitat de TOTS els detinguts, s'arregli aquest tema de manera immediata i jo li deman des d'aqui al Sr. Socias amb tota fermesa. Llàstima que això, que jo recordi, no hagi estat demanat també ni pel PP ni pel SUP