diumenge, 28 de febrer del 2010

La pUMta de l'Iceberg

Aquest dijous quan vaig partir cap a Mallorca na Maria Antònia Munar (MAM) àlies per alguns "sa princesa de Mallorca", encara mantenia el cul ben aferrat a la poltrona com feia des de temps inmemorials (com a mínim per jo, que som del 89) tot i esser el partit menys votat de tot l'arc parlamentari illenc.
La corrupció a Unió Mallorquina ha estat com un desfer calça però jo crec que a poca gent de Mallorca li ha sorprés aquest procés ni gens ni mica. És més, crec que l'acusació de Nadal cap a Munar no fa més que roçar la punta d'un enorme iceberg que, no se sap si, algun dia es descobrirà.
I dic que a ningú li sorprén perquè a totes les converses es parlava dels camions de s'home de na MAM, dels cotxes de carreres del fill de na MAM o dels dinars als quals els anomenats regionalistes convidaven a gent de la tercera edat en èpoques preelectorals, cosa que també feien amb gent del trot o de la caça. Tot això per no parlar de la gestió dels residus o, com ha estat el cas, de l'anomenada TeleMunar.
Bé, el que si està clar és què aquest partit que sempre ha fet de bisagra i que per tant ha acumulat unes quotes de poder exorbitades està en hores baixes i jo crec que depén del Partit Popular condemnar-lo o donar-li el ninxol polític del centre-dreta no espanyolista, i veient (amb desconfiança i certa por) que els dos candidats a presidir el PP de les Illes (Jose Ramón Bauzá i Carlitos "Pinocho" Delgado) son al·lèrgics a la nostra llengua... em decantaria perquè Unió Mallorquina, amb refundació o sense, mantendrà un petit espai a l'escena política de les illes. De totes formes al PP no li ve gens malament quan no arriba a la majoria absoluta pactar amb UM...
I parlant de xifres desorbitades que fan pensar en que qualcu hi ha posat mà, a Felanitx han instal·lat un grapat de cartells i planols informatius a diversos punts del poble, i crec que segons vaig llegir, havien costat uns 17.000 €, normal que la gent es malpensi...
I res, jo avui he tornat de ca nostra i he de dir que han estat uns dies molt intensos (anant a comprar roba, a sa perruqueria, per foravila...) encara que només m'ha mancat anar a la manifestació que va tenir lloc aquest divendres passat a Ciutat, i el motiu es que m'en vaig donar compte quan ja tornavem de Palma, i no era pla.
Poca cosa més, demà allà tenen pont per ser el Dia de les Illes Balears i jo he hagut de tornar avui amb una certa enveja (perquè a més l'11S no afecta a dia lectiu, i la Mercé tam´poc), i és que com m'ha dit mu mare, "Sinó estudiassis a Barcelona també el tendries".
Ah, i per cert, votau a les 2 noves enquestes del bloc!

5 comentaris:

maria magdalena ha dit...

La pUMta de l´iceberg... Idò jo pensava que ara s´hauria acabat...
Sa troca està ben embullada!
(troca = política de les Illes)

M´explicaràs lo de "Pinocho" Delgado? És per què diu mentides?

Va bé això de venir a Sa Roqueta de tant en tant, eh? Sobre tot si te´n tornes carregat de viandes...

Joan M. Roig ha dit...

Home, potser no treuen més escàndols per ara però jo crec que hi ha prou indicis per pensar que si, que està ben embullat.
Home, jo crec que en Delgado hi té certa tendència. Només un petit exemple, diu que a Mallorca no xerram català...
Clar, sempre va bé :)

Catalina ha dit...

Bravo,bravo pel titol!!!
Sa teva petita estada per Mallorca t'ha permès viure de mes aprop tots aquests vergonyosos aconteixements que darrerament fan que Mallorca estigui cada dia en primera pàgina, però també veig que has fet provisions pel rebost, això al manco és de mes profit.

Joan M. Roig ha dit...

Gràcies Catalina.
Si, lo del rebost és de més profit sempre, i és que com m'ha dit sempre mon pare "sa política no te donarà pa"... bé, de fet fa exactament 3 anys que no m'ho diu i esperem que sigui falsa però mira, ara per ara no m'en dona!

maria magdalena ha dit...

ui! Si diu que no xerram català...morta na Linda!(com deia sa padrina).