Ara que ha començat l'any no està de més fer un petit repàs a la situació de totes les companyies aèries que operen a Sont Sant Joan, tot centrant-nos a aquelles que operen la ruta PMI-BCN, la principal en nombre de freqüències i passatgers per l'aeroport mallorquí.
D'entre les cinc companyies que operen la línia, començarem per la mallorquina Air Europa. Aquesta aerolínia ve arrosegant un conflicte amb els seus pilots des de fa ja mesos. A banda d'això, pels seus vols a la Ciutat Comptal ha reduit capacitat, tot canviant els Boeing 737-800 pels més petits Embraer 190, essent això mostra de la pèrdua de quota de mercat d'aquesta companyia en aquesta ruta. Aquest canvi d'aeronau implica, a més, que a Barcelona mai hi hagi finger o passarel·les per aquests vols, estacionant els avions brasilers en remot, amb totes les incomoditats que això implica.
Spanair, per la seva banda, segueix la seva particular travessía del desert a la recerca de l'oasi, en forma de petrodòlars qatarians, que eixuguin el deute d'aquesta empresa, fent-la viable i llevant un pes de damunt a les institucions catalanes que la finançen amb diners públics.
Pel que fa a Air Berlin, aquest hivern ha reduït un 20% la seva presència a l'aeroport illenc, tot i que manté dos vols diaris entre Palma i Barcelona. Aquesta retirada alemanya coincideix amb la irrupció al març de la nova base de l'irlandesa Ryanair, que feia anys que anhelava instal·lar-se al nostre aeroport. La versió oficial diu que les institucions no han atorgat subvencions a l'empresa de l'arpa, però això no està del tot clar. Sigui com sigui, i tot i que basarà 4 Boeing 737-800 a PMI, en principi no augmentarà les seves freqüències a Barcelona.
Pel que fa a Vueling, diuen que l'aparició de la nova low cost d'Iberia no afectarà els seus vincles amb l'antiga companyia de bandera espanyola. De totes maneres, Iberia Express (amb codi Iata I2) naixerà amb polèmica per la vaga dels pilots d'Iberia, que estan en contra de la seva creació. En un altre ordre de coses, encara no s'han anunciat les rutes que Iberia cedirà a aquest nou transportista, encara que en principi no operarà el Palma-Barcelona.
Finalment, la sorpresa ve dels creadors de Vueling i neix amb un nom que ha suscitat moltes bromes als fòrums aeronàutics (així com també ho ha fet la imatge corporativa dels avions, amb uns quadres curiosos). Es dirà Volotea i pretén recuperar l'esperit inicial de Vueling, suposam que tractant als passatgers de tu i realitzant trajectes punt a punt i no en xarxa.
Aquesta companyia operarà amb Boeing 717 de segona mà, el mateix model que operava Spanair (o la seva filial Aebal-Aerolíneas de Balears) i posteriorment la malaguanyada Quantum Air. Els entesos diuen que aquest avió, que és més petit que els Boeing 737-800 o els Airbus A320, té un espai al mercat aeri espanyol però, sigui com sigui, aquesta empresa ho tendrà molt difícil, especialment per la posició dominant que està prenent Ryanair, a la qual cap companyia s'atreveix a fer front.
Volatea, a l'espera dels pertinents permisos aeronàutics, ja disposa d'un B717 aparcat a Son Sant Joan. A més, tendrà la base a Barcelona. Per tot això, es d'esperar que intenti operar la ruta PMI-BCN. Veure foto B717 Volotea
D'entre les cinc companyies que operen la línia, començarem per la mallorquina Air Europa. Aquesta aerolínia ve arrosegant un conflicte amb els seus pilots des de fa ja mesos. A banda d'això, pels seus vols a la Ciutat Comptal ha reduit capacitat, tot canviant els Boeing 737-800 pels més petits Embraer 190, essent això mostra de la pèrdua de quota de mercat d'aquesta companyia en aquesta ruta. Aquest canvi d'aeronau implica, a més, que a Barcelona mai hi hagi finger o passarel·les per aquests vols, estacionant els avions brasilers en remot, amb totes les incomoditats que això implica.
Spanair, per la seva banda, segueix la seva particular travessía del desert a la recerca de l'oasi, en forma de petrodòlars qatarians, que eixuguin el deute d'aquesta empresa, fent-la viable i llevant un pes de damunt a les institucions catalanes que la finançen amb diners públics.
Pel que fa a Air Berlin, aquest hivern ha reduït un 20% la seva presència a l'aeroport illenc, tot i que manté dos vols diaris entre Palma i Barcelona. Aquesta retirada alemanya coincideix amb la irrupció al març de la nova base de l'irlandesa Ryanair, que feia anys que anhelava instal·lar-se al nostre aeroport. La versió oficial diu que les institucions no han atorgat subvencions a l'empresa de l'arpa, però això no està del tot clar. Sigui com sigui, i tot i que basarà 4 Boeing 737-800 a PMI, en principi no augmentarà les seves freqüències a Barcelona.
Pel que fa a Vueling, diuen que l'aparició de la nova low cost d'Iberia no afectarà els seus vincles amb l'antiga companyia de bandera espanyola. De totes maneres, Iberia Express (amb codi Iata I2) naixerà amb polèmica per la vaga dels pilots d'Iberia, que estan en contra de la seva creació. En un altre ordre de coses, encara no s'han anunciat les rutes que Iberia cedirà a aquest nou transportista, encara que en principi no operarà el Palma-Barcelona.
Finalment, la sorpresa ve dels creadors de Vueling i neix amb un nom que ha suscitat moltes bromes als fòrums aeronàutics (així com també ho ha fet la imatge corporativa dels avions, amb uns quadres curiosos). Es dirà Volotea i pretén recuperar l'esperit inicial de Vueling, suposam que tractant als passatgers de tu i realitzant trajectes punt a punt i no en xarxa.
Aquesta companyia operarà amb Boeing 717 de segona mà, el mateix model que operava Spanair (o la seva filial Aebal-Aerolíneas de Balears) i posteriorment la malaguanyada Quantum Air. Els entesos diuen que aquest avió, que és més petit que els Boeing 737-800 o els Airbus A320, té un espai al mercat aeri espanyol però, sigui com sigui, aquesta empresa ho tendrà molt difícil, especialment per la posició dominant que està prenent Ryanair, a la qual cap companyia s'atreveix a fer front.
Volatea, a l'espera dels pertinents permisos aeronàutics, ja disposa d'un B717 aparcat a Son Sant Joan. A més, tendrà la base a Barcelona. Per tot això, es d'esperar que intenti operar la ruta PMI-BCN. Veure foto B717 Volotea
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada