dijous, 17 de setembre del 2009

PostSaragossa















Avui (escrit dimarts) fa el que potser podriem considerar un típic dia de setembre. Es Babo està desert i enterra està banyat per les plujes que, acompanyades de trons i llamps, han caigut durant gairebé tota la nit. Es ben vera, fa olor de terra banyada i, a dins la mar, moltes de les barques ja estan amarrades de tal manera que puguin aguantar millor les possibles tempestes que s'acosten.
Ahir vaig arribar de Saragossa i hi havia molta son. Vaig dormir tot s'horabaixa desprès d'anar a dinar i de passar tot lo dematí per Sa Mola. La meva intenció era amollar els cans o això però el fang que hi havia pertot m'ho desaconsellava així que em vaig connectar a la xarxa tant de temps desprès.
A Son Sant Joan vaig haver d'esperar mu mare uns vint minuts ja que el vol va arribar una mica abans de l'hora programada, tot i haver embarcat més tard de l'habitual, cosa que em permeté llegir el diari i veure que el Mallorca havia empatat i que al PP na Rosa Estaràs ho ha deixat... El vol va anar molt bé, tal vegada perquè, a causa de la son que tenia, estava en un estat d'intermitent adormiment. Així se'm va fer molt curt ja que només vaig esser conscient de l'aterratge, dels missatges de l'hostessa i també de l'enlairament.
A Saragossa l'aeroport, tot i que la terminal és nova per l'edició de l'Expo de l'any passat, només hi ha sis portes d'embarcament i no hi ha ni fingers ni bus, sinó que es puja a l'avió a peu. El d'Air Europa era l'únic avió que hi havia en tota la pista i és que només hi havia programats per ahir una grapada de vols, la majoria de Ryanair a distintes ciutats del continent. La impressió que m'en vaig dur d'allà va ser que la gent d'aquelles contrades no està molt habituada a viatjar en avió, atenent a distintes conversacions, preguntes o formes de comportament que vaig poder apreciar. De fet, això no és gens d'estranyar veient els pocs vols que hi havia cap a Madrid o Barcelona i és que amb l'AVE és molt més pràctic segons jo mateix vaig poder comprovar.
Em va saber greu ja que per culpa meva els pares de na Laura i ella mateix es varen haver d'aixecar devers les sis per acompanyar-me i quedar elles dues amb jo fins que vaig passar el control. A més, em varen fer un entrepà i tot... Si, puc afirmar que m'han tractat molt bé per allà.
Diumenge horabaixa la varem passar al Parque Grande (el nom oficial és el de Primo de Rivera) amb na Laura L. i na Claudia (que varen venir a ca nostra) a més d'en Richar, a qui vaig conèixer aquest dia mateix. El dematí varem dormir perquè dissabte vespre varem anar a ca na Laura L., que és un septim on per cert quedaré pel Pilar.
A Saragossa hi ha una empresa (gozarte.com) que organitza distintes rutes teatralitzades per la ciutat. Cada dia de la setmana n'hi ha una dedicada a un pecat original distint i dissabte tocava el de la luxuria. Varem començar a l'Esglèsia de La Magdalena (una dona de vida dissoluta) i varem seguir per un convent on hi havia un curandero o saludador, anomenat Miguel Borao, que deia que els seus fluids eren miraculosos i que, gràcies a això, és va cepillar moltes dones (un bon grapat de elles monges...). Desprès varem anar a la Seo on va començar una tempesta de trons i llamps acompanyats d'aigua, potser un càstig de Déu... En conclusió, que no podré acabar de veure la visita però esper que la me contin.
Dissabte dematí varem visitar el Palau de La Aljaferia en una visita guiada. Aquesta em va agradar molt ja que el palau abarca un palau àrab, un de medieval (de "Pedro IV el Ceremonioso" com l'anomenen allà), un dels Reis Catòlics i un de contemporani, que alberga Las Cortes de Aragón. Crec que fou aquest dia que vaig provar les famoses borrajas, una verdura típica de per allà.
El divendres el varem passar a les platges artificials situades devora el Riu Ebre amb les Laures, na Claudia, n'Ana de Teruel i en David. Tot i que ja no depuren l'aigua, puc garantir que he nadat a les aigües del Riu Ebre! De fet, i ja que erem per allà, varem anar a veure el recinte de l'Expo tot i que no varem poder pujar a la Torre del Agua perquè està en obres (s'hi han de fer unes oficines).
Dijous, per altra banda, varem fer la visita de rigor veient les Murades, les diverses restes romanes, La Basílica del Pilar i altres, dinant també a un mexicà i sopant també d'una hamburguesa gegant.
El dimecres vaig agafar l'AVE, que per cert està molt bé, però abans vaig perdre tot l'horabaixa amb en Victor per tal d'entregar uns papers de l'ADUAB al departament de Justícia que, resulta que els horabaixes està tancat fins dia 30. Abans d'això em vaig remullar ja que el bus de Sarbus perdia aigua a les totes. També em vaig adonar de que m'havia deixat el carregador del mòbil (que encara no he pogut recuperar) al pis i no tenia temps de recuperar-lo.
Finalment, dir que el 09 del 09 del 09 vaig aprovar l'examen amb un 6,25 cosa que em produeix una grata satisfacció. L'examen va anar molt bé però podria anar millor perquè en... Bé, ho deixarem així!