dissabte, 10 d’abril del 2010

Setmana Santa (sense ordinador)

Vista des de Galilea

Dos dels moixos de ca nostra

Porquets mamant


En Ruano amb dues palanganes de panades be bones


Abans de res m'agradaria disculpar-me per aquest tancament imprevist i involuntari que ha estat a causa, principalment, de que l'ordinador de Sa Mola -Mallorca- (on he passat les vacances de primavera) no funcionava i a la saturació típica de qualsevol setmana post-vacances.
Durant aquestes vacances no he fet massa feina productiva sinó que, principalment, he disfrutat més d'una setmana de la tranquil·litat del camp mallorquí, havent fins i tot de presenciar una matança de nou porcelles que de ben segur ja han estat degustades a qualque taula. També va venir en Ruano perquè mu mare li ensenyés a fer el típic ritual de la Pasqua mallorquina que son les panades i, aprofitant l'avinentesa, jo vaig fer també crispells i rubiols (d'aquests només vaig fer la pasta que, ben mirat, es la mateixa). He de confessar, modèstia apart, que els crispells varen ser molt bons, bé, i lo altre també (encara que a jo ses panades de xot...).
En un altre ordre de coses, també varem fer una excursió a Galilea, un poble de per la Serra de Tramuntana situat a devora el Puig del Galatzó, molt pintoresc com no podria ser d'una altre manera. Per cert, jo ja he mogut un dit per la Serra de Tramuntana, perquè sigui declarada patrimoni per part de la UNESCO i poguem conservar així aquest tresor paisatgístic i etnogràfic que suposa. Mou-lo tu també! Fes-ho aqui.
I parlant de reivindicacions, avui unes 300 persones han acudit en excursió al Castell de Santueri, on han fet una visita i s'ha llegit un manifest reclamant la seva protecció.
Jo, per la meva banda, no he anat a classe ni dijous ni divendres perquè em vaig apuntar a un seminari i també curs de lliure elecció que duia per titol "Llibertat religiosa i ciutadania musulmana". Hem parlat d'interculturalitat i de temes de rabiosa actualitat com la construcció de mesquites, de cementiris i d'altres infraestructures dels musulmans així com d'altres religions minoritaries que no necessariament estan lligades a la immigració. Ha estat força interessant encara que també bastant pesat perquè era de 9 a 20 els dos dies... Sigui com sigui, potser un dia d'aquests escriure una petita entrada
Ara per ara poca cosa més, convidar-vos a participar al II Concurs de Microrrelats de l'ADUAB, que comptarà amb molts premis com son una nit d'hotel per dues persones o lots de productes cedits per les botigues del campus de Bellaterra. Teniu temps fins dia 19 d'abril i les bases estan penjades al blog de l'associació.


3 comentaris:

Unknown ha dit...

Ja diven que lo bo passa aviat!! i ara a tu ja te toca un alre cop posar-te en feina i així poder acabar be aquest curs.
Per cert ses fotos estàn molt be, ta mare t'haurà de fer arribar ses des castell,va esser una diada molt interessant.

Joan M. Roig ha dit...

Ja m'ho imagin que va estar molt bé lo des castell. M'hagués agradat venir-hi però pa m'ho contareu!
Si, feina n'hi ha per donar i per vendre... Just fris de que acabi es curs!!

Anònim ha dit...

molt guapa sa foto dels porquets!