divendres, 14 de novembre del 2008

Mogudes diverses

Per als economistes que no entenen el significat de recessió, els recoman l'entrada en aquest blog per copsar el concepte en tota la seva tràgica expressió, i és que l'animat fòrum de comentaris que esdevenia aquesta plana l'any passat és força diferent d'el d'aquest. Pareix que s'ha esfumat l'equip de comentaristes (potser també el de lectors i lectores) a excepció de na Miquela, que segueix massacrant-me, encara que té la subtilesa de no publicar-ho, en termes ortogràfics i es que en aquest tema tenc, com sempre, una bona excusa: Escric amb un Openoffice que, tot i estar en català té el corrector (només) en castellà. Sorprenent, oi?
I ja que anam de blocs, l'altre dia a classe d'anglès parlavem (potser seria més encertat dir “parlaven”) precisament de blogging. Me va cridar l'atenció, entre altres coses, que la paraula procedeix de log, diari, i feia referència als diaris d'abord; clar, desprès vaig pensar que bitàcola (bitácora, en castellà) també ho deixa bastant clar. Bé, el text mostrava casos en que, molta gent, havia perdut la seva feina o, directament, no l'havia aconseguida pel que escrivia sobre la seva empresa i tal. Encara que qualcú en tengués, com jo mateix, ningú ho va fer públic ja que tampoc és pla que el professorat en conegui l'existència, per allò de que quan més gent coneix el teu blog, menys capacitat tens de criticar, almanco discretament.
Dijous, parlant ja de coses serioses, vaig tenir examen de Dret i, tot i que el dia anterior no vaig anar ni a Parlar en Públic, ni al dinar amb els de l'ADUAB ni al curs del PIUNE (anava precisament de técniques d'estudi), vaig tirar el temps pel bar, per internet i ja me veis començant a estudiar a altes hores de la nit, a més amb l'agravant (he dit que era de Dret) de que els apunts no estaven en ordre conegut i, a més, eren més curts que uns que m'havien passat. Dijous dematí vaig robar dues hores a Demografia per estudiar una mica. A sa nostra superfacultat, on hem de fer dos torns d'examen perquè no cabem dins l'aula, per cognom em tocava al segon torn (Roig) però clar, com que li vaig demanar més temps, em va col·locar al primer torn, deixant-me una hora menys per estudiar. Perquè, com comprendreu, si no havia estudiat no tenia rollo suficient com per escriure més d'una hora me va bastar. A més, només eren dues preguntes i curtes (això també m'ho han dit els que han estudiat) i tampoc eren molt dificils (el profe és bon tio). Bé, esperem que això no crei un precedent, lo de no estudiar, dic.
I, això si que és una bona histèria, he sol·licitat (o això pens) una beca a Ca'n Botín (Fundació Uni

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Sa crisi arriba per tot. No hi ha dubte.
Ara que ja tornes a tenir l´eina informàtica, tot anirà de perles.
Veig que segueixes amb les teves mogudes (taula de mobilitat, tornar de tard amb transport públic...). Bones mogudes!
I enhorabona per l´onze. Com es fa això?

Anònim ha dit...

Molt pèssim això de no tenir lloc suficient per fer els examens...

Joan M. Roig ha dit...

Grasis, grasis. I la setmana que ve n'hi haurà més, de mogudes!
Lo de l'11, molt facil, es un 10 però guarda un punt per al següent parcial (que serà ben necessari ja que és de pràctica amb fórmules i exercicis).
Si, pèsim, mem si ara posen un rector decent (de la Casa) i ho millora!

Joan M. Roig ha dit...

No havia llegit el text publicat i estic horroritzat perquè això que es veu no és ni la meitat de s'histèria original. De totes maneres, i havent-se perdut es text, me fa vesa haver de tornar-lo a escriure.
Només diré que parlava de tots els tramits per demanar la beca (22€ deixats a gestió acadèmica i 7€ més a correus, sense comptar un dia de redactar curriculums i òsties) i relatant la situació escalfada de la facultat, on hi ha convocada per l'assemblea de la facultat una jornada d'ocupació que es comdemnada per la PEF i el degà. Vamos, ja vos contaré, i me sap greu que s'hagi perdut.