dimarts, 11 de novembre del 2008

Taula de mobilitat, entre d'altres



Es vol va anar bé i encara que havia rebut pressions perquè agafàs un taxi enlloc d'anar en transport públic, perquè anava més carregat que en d'altres ocasions amb el portàtil (que ja no m'enrecordava però pesa lo seu) i demés, apart de que era de nit; al final vaig agafar Renfe i per envant. A Cerdanyola, tot i que havia quedat que na Miquela me sortiria a cami, ja no hi pensava, afortunadament un bastó blanc és el que té, que es veu d'enfora. Varem pujar fins a n'es pis passant abans però per una fira medieval que hi havia pel carrer Sant Ramon. Segons va dir na Miquela, hi havia una dona de Sencelles que venia sobrassada de Felanitx, a banda d'olives, greixoneres i demés.
Ahir a la una, tot i tenir lliure elecció, varem anar a parlar amb el d'estructura social (el mateix que no em va voler passar els apunts) per tal de mirar d'ajornar la presentació que haviem de fer avui mateix i que per diverses vicissituds, entre les quals esta el fet de que no hem començat a fer feina, no teniem a punt. Desprès, i ja que hi erem, varem conversar del tema del PowerPoint i a n'es final crec que m'ho montaré sense PowerPoint ja que, en una assignatura quatrimestral, tampoc hem de montar excessiu números, ell va reiterar que la presentació era com un recull de notes per ell mateix, a banda de que no vull tenir la càrrega de que si els meus companys no venen a classe el professor no es pensi que és perquè els he passat els apunts. A més, crec que més o manco seguesc la classe amb normalitat.
Afortunadament, sense saber-ho, vaig fer bé no anant a classe ja que, segons vaig llegir més tard al Campus Virtual, el professor no va assistir per malaltia. La part negativa és que havia d'analitzar un video el termini del qual acabava ahir a les 23:59:59 i com que s'internet m'anava lent no vaig tenir temps de baixar-me'l i no vaig poder fer el treball.
Justament, avui m'he botat la segona hora d'Estructura Social no per gust sinó perquè he assistit juntament amb en Victor (Molt honorable Sr. President) a la Taula de Mobilitat de la UAB. Com que hem arribat tard per distints motius, entre els que figuren que fins a les 12 teniem classe (i desprès també, com ja he dit) i per la qual cosa hem partit més tard, que fins al Rectorat hi ha un caramull d'escales, que jo no he volgut pujar en ascensor, entre d'altres; aquella madona ens ha fet seure en una taula central ocupada únicament per nosaltres dos i enrevoltats, en una taula més elevada i circundant-nos, pels representants dels distints operadors de transport, Sr. rector, Secretari de mobilitat de la Generalitat...
Pel que fa al pla en si, crec que és molt ambiciós i pot ser bastant positiu no només pel campus en si sinó també pel conjunt de Cerdanyola.
En principi s'ha començat fent una diagnosi de la situació actual del transport a la UAB, jo en destacaria una dada, un 57% de les persones enquestades va a la UAB en transport públic col·lectiu però de tots ells un 45% ho fa així perquè no li queda altre remei.
El Pla contempla 11 línies estratègiques que tindran un pressupost de més de 20 milions d'euros a aportar entre la Generalitat, el Ministeri, l'Ajuntament de Cerdanyola, la propia Universitat i empreses privades. Crec que hi ha idees prou interessants. Em refereixo a mesures tals com la millora de l'accès peatonal des de Cerdanyola, la reforma del sistema de busos intrauab que connectaran amb la nova estació d'autobusos que convertirà la UAB en un hub (passarà d'11 a 20 línies de bus, augmentant també les frequències i afavorint l'accès a la Universitat a persones al·lienes a l'àrea metropolitana) que permetrà la transversalitat evitant el sistema radial de pas per la capital.
A banda d'això, s'apostarà per la bicicleta, estudiant sistema de lloguer de bicicletes amb l'Ajuntament de Cerdanyola, i ampliant els carrils bici i peatonals al campus, construint també passos transversals des de Medicina fins a l'Eix Nord per salvar desnivells.
Tot això es complementarà amb el projectat tramvia del Vallès que connectarà Ripollet, Cerdanyola i la UAB i amb el carril bus de la C58 de Barberà fins a Barcelona.
Tot això ha de permetre millorar la connectivitat de la UAB, d'APplus i també de les localitats veïnes, tot contemplant (per això hi anava jo) les necessitats de les persones amb necessitats especials encara que, parlant d'això, encara hi ha molt per fer.
Per cert, en la reunió del rectorat ens han fet moltes fotos, encara que no ha estat l'única ocasió ja que avui, unes hores abans, ha vengut un fotograf a classe que ens ha retratat per sortir a la web de la UAB.
Aquesta setmana és molt estresant, lo pitjor és un examen de Dret de dijous que encara no m'he mirat.
Ah! I ja no m'enrecordava! A segon de CCPP, quan ja me pensava que no superaria les meves millors notes, ho he fet, he tret un 11 sobre 10 a l'examen parcial de demografia, que, tot i ser bastant facil amb un profe molt enrollat, no deixa d'estar gens malament. Queda dit, un onze!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Crec que te deven haver bastat els comentaris fets en persona ;)